Министърът бе категоричен, че 20 години БДЖ е било манипулирано по всякакъв начин...

Не знам дали ще се стигне до стачка в БДЖ, но искрено се надявам да не се стигне. Това каза в студиото на \"Здравей, България\" министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Той бе категоричен, че оптимизация на персонала със сигурност ще има. Това означава всичко, което ще доведе дружеството до по-големи приходи и намаляване на разходите. Вероятно процент от хората ще останат без работа, но не можем да кажем колко. До директно механично съкращаване на хора няма да се стигне, категоричен бе Московски.

Той заяви, че при всички положения експлоатационният състав ще бъде на последно място по съкращения. \"Хората, работещи в оперативното управление на железницата, ще бъдат надявам се най-малко засегнати от евентуално бъдещи съкращения. Оптимизацията трябва да обхване абсолютно целия сектор на БДЖ. По всякакъв начин трябва разходите да паднат и да има освобождаване на дружеството от всички видове дейности, които му нанасят огромни загуби\", подчерта транспортният министър.

Той обясни, че \"Товарни превози\" са \"пуснати\" в Агенцията по приватизация, за да се подготви процедура за приватизация. \"Няма откъде да дойде по-голям приход, освен от \"Товарни превози\". Дружеството е с малко над 800 млн. задължения, около 300 млн. са задълженията по сделката за влаковете \"Сименс\", около 200 млн. са задължения към банки, около 100 млн. към доставчици, около 120 млн. задължения към инфраструктурата. Една част от тези заеми не са държавно гарантирани и ние бихме могли да откажем плащането по тях, но това води след себе си негативен ефект\", каза Ивайло Московски.

20 години това дружество е било манипулирано и използвано по всякакъв начин, включително и за политически цели, категоричен бе Московски.